Gruodžio 2 d. 21 val. „Rasų radijuje“ girdėsite Mildos Laužikaitės ir Prano Gudaičio kūrinio „Microsuccession“ premjerą.
Gyvulių ganymas miškuose draudžiamas LR įstatymais. Bandant išsaugoti bei suskaičiuoti kiekvieną kubinį metrą medienos, atskiriami gyvulininkystės bei miško ūkiai, neigiamai vertinamas ir laukinių žolėdžių žvėrių dalyvavimas miško gyvenime, nors senesni už žmogų gamtos įstatymai – priešingai – ganymosi nusikaltimu nelaiko, o glaudžiai siejasi su juo.
Ekologinė sukcesija – dėsningas gamtinės sistemos bendrijos kitimas, kai joje įsigali vienos rūšys, tuo tarpu kitos yra išstumiamos ir nyksta – yra svarbi bioįvairovės klestėjimo sąlyga. Sukcesinius procesus nulemia įvairūs reiškiniai, kuriantys griovimu ir ardymu.
Microsuccess-microsuccession – žodžių žaismas – mikrosukcesija, mikro sėkmė. Trumpas atotrūkis nuo griežtos žmogaus kontrolės gamtai, kur draudžiamos vėtros, gaisrai, nuošliaužos, liūtys, išvartos ir pūgos.
Aplinkos garso įrašai daryti žmogaus kontroliuojamame miško plotelyje lankyti draudžiamame Grobšto gamtos rezervate, ribojamame Lietuvos – Rusijos pasienio, marių ir jūros, perginant avis iš vienos pievos į kitą. Miško atkarpa tarp įstatymais reglamentuotų ganyklų patenka į avių burnas ir pilvus, šitaip grįžtant prie avims ir miškui gerai pažįstamo bendrabūvio.
Milda ir Pranas 2021 m. dalyvavo Piemenų rezidencijoje Nidos meno kolonijoje.
„Microsuccession“ – tai kūrinys Lauros Garbštienės kūrinyje – išsiųsti avis atostogų prie jūros.
Piemenų rezidencijos projektas įgyvendintas tęsiant Neringos miško architektūros (NFA) programą, plėtojamą NERINGA – Lietuvos kultūros sostinė 2021 rėmuose. Bendradarbiaudama su Kuršių nerijos nacionaliniu parku ir nepriklausoma meno iniciatyva Verpėjomis, NAC iš Dzūkijos į Nidą atvežė 30 škudžių veislės avių bandą, priklausančią menininkei Laurai Garbštienei (Verpėjos).
BIO
Pranas Gudaitis domisi garso estetika ir dirba su garso įrašymo bei atkūrimo technika.
Milda Laužikaitė gyvena ir dirba tarp Vilniaus ir Margionių kaimo Varėnos rajone. Tiek performansuose ir instaliacijose, tiek muzikinėje kūryboje Mildai itin svarbi gyva improvizacija – nuoseklus planas jai tampa tarsi bauginančia siena, stabdančia spontaniškus kūrybinius procesus. Matyt todėl menininkės kūriniai įprastai randasi bendradarbiaujant su žmonėmis, gyvūnais, augalais ar upėmis – tuo, kas nuolatos juda. (Eglė Mikalajūnė).