unarcheology_8

Unarcheology Radio #8

8-ajame „Unarcheology Radio“ grojaraštyje – paukščių iš Venesuelos ir lėktuvų iš viso dangaus aplinkos įrašai.

Tarp paukščių, kuriuos Venesueloje užfiksavo ornitologas Jean-Claude’o Roché 70-ųjų pradžioje – paprastasis Potoo. Pavadinimas kilo dėl jo įspūdingos giesmės – liūdnos serijos švilpiamų besileidžiančių garsų. Potoo yra naktiniai paukščiai, kurių plunksnos paslaptingai susilieja su medžių, ant kurių jie eidžia savo dienas, šakomis.

Šių paukščių akių vokuose yra neįprastų plyšių, kurie leidžia jiems pajusti judėjimą net kai jų akys užmerktos.

Kodėl lėktuvuose geriame tiek daug pomidorų sulčių?
Pasak Cornell mokslininkų, pomidorų sultys yra skanesnės aukštai ore. Viena iš teorijų teigia, jog triukšmo lygis lėktuve daro įtaką mūsų skonio suvokimui.
Žemėje orlaivių varikliai, pasiruošimas pakilimui ir stabdymas yra triukšmo šaltiniai.
Skrendant ore, orlaivio varikliai ir didelio greičio turbulencija virš fiuzeliažo yra
didžiausi orlaivių triukšmo šaltiniai. Pranešimai ir mechaniniai triukšmai tiekiant maistą ir gėrimus yra kiti triukšmo šaltiniai.

„Airbus A321“ triukšmo tyrimas parodė 60–65 decibelų (dBA) lygį.
kilimas; 80-85 dBA skrydžio metu; ir 75-80 dBA tūpimo metu. Išorėje
orlaivių variklių triukšmas apie 140 dB kilimo metu. Orlaivių garso izoliacija taip pat skiriasi.
„Airbus A321“ tyrimas rodo, kad salono gale yra didesnis triukšmo lygis: šalia ir už variklių, sraigtų bei prie langų.


Šis grojaraštis yra platesnio lėktuvų kultūros tyrimo dalis.
2020 m. „Unarcheology“ pristatė kartoninį skrydžio treniruoklį, kuriame pilotai
taip pat yra ir muzikantai.
2022 m. birželio pirmąją savaitę vyks įvairių pilotų festivalis „Unarcheology Sound Gym“ svetainėje, kultūros komplekse „Sodas2123“.
Norėdami sužinoti daugiau informacijos, apsilankykite www.unarcheology.com.

Nuotrauka: Fabio Maffei